Przyczepka Nordic Cab Explorer

Ostatnie miesiące to intensywne testowanie przez nas przyczepki Nordic Cab Explorer model z roku 2016. Jeździliśmy z nią w różnych warunkach terenowych, pogodowych. Postaram się na podstawie tego co udało mi się zaobserwować, opisać rzetelnie swoje spostrzeżenia, uwagi dotyczące przyczepki.

Parametry techniczne

 

Najważniejsze cechy:

  • Przyczepka/wózek 2 osobowa z możliwością posadzenia jednego dziecka pośrodku (po zastosowaniu przejściówki - w komplecie)

  • Szerokość przyczepki 79 cm

  • Dno przyczepki wykonane z twardego materiału (nie ulega uszkodzeniu na kamieniach, gałęziach, grudach lodu, nie przecieka itp.)

  • Duży komfort wewnątrz kabinki, miękkie siedziska, regulowane oparcie siedziska aż do pozycji leżącej płasko!!! (do snu) oraz wygodne zagłówki

  • Jedyna przyczepka, w której można zamontować dzielone siedzisko - dla dzieci w różnym wieku lub z różnym rytmem snu - dzięki temu jedno może leżeć i spać, a drugie siedzieć i aktywnie uczestniczyć w wycieczce

  • Duża przestrzeń bagażowa za siedziskiem, wejście - okno kontroli dziecka także na ścianie tylnej przyczepki

  • 3 powłoki panelu przedniego — osłona przeciwsłoneczna z przodu oraz po bokach, okno, moskitiera

  • Koło pneumatyczne o średnicy 16 cali, montowane w trybie wózka do joggingu doskonale sprawdzające się w każdym terenie

  • Duża powierzchnia okien zapewniająca dzieciom doskonałą widoczność

  • Koła pneumatyczne o średnicy 20 cali na aluminiowych obręczach

  • 5punktowe pasy bezpieczeństwa

  • Migająca lampka LED na wyposażeniu wszystkich modeli - znacznie poprawia widoczność przyczepki i bezpieczeństwo

  • Maksymalna waga ładunku wynosi 50 kg

  • Możliwość doposażenia w zestawy dodatkowe i akcesoria ( rozbudowa aż do 10 funkcji ), w każdym momencie

Wymiary:

Siedzenie (dwoje dzieci): Szer.: 55  ( dno siedzenia) / Szer.: 60 (kanapa z tyłu) / Wys.:71 cm

Złożony (szer. x dł x wys.): 61 x 90 x 39 cm.

Rozłożony (szer x dł x wys) 79 x 90 x 107 cm

Przyczepka jest wysoka względem szerokości, przez co sprawia wrażenie smukłej. Wewnątrz dużo miejsca, co jest ogromną zaletą Explorera. Możemy spokojnie zabrać na dłuższa wycieczkę dwoje starszych dzieci - jeździłem z dwiema 6-cio latkami na dłuższe lub jedno dniowe wycieczki, nie było żadnych problemow, dziewczynki w środku przyczepki miały sporo miejsca. Maksymalne obciążenie przyczepki to 50 kg - to jej atut. Przepinając pasy, możemy ją przystosować do przewozu jednego dziecka w pozycji centralnej. Oparcie siedziska może być odchylane do tyłu do pozycji leżącej. Opcjonalnie możemy zamontować dzielone oparcie siedziska - jest to dodatkowa nakładka - dzięki czemu, jedno dziecko może leżeć i spać, a drugie siedzieć. Duży komfort wewnątrz, miękkie siedziska oraz wygodne zagłówki. 

Nordic Cab EXPLORER to przyczepka 2-osobowa. Jest to zarazem wózek sportowy, pozwalający korzystać z niego jako przyczepki rowerowej, wózka spacerowego, a wyposażając go w dodatkowe akcesoria będzie również wózkiem do biegania, trekkingu czy też wózkiem do biegania na nartach. Skandynawski design i jakość wykonania, materiały wytrzymujące nawet najbardziej srogie warunki pogodowe, banalnie proste składanie i możliwość wygodnego przechowywania oraz przewożenia - doceniły już tysiące rodziców.

Podłoga:

Dno przyczepki wykonane jest z twardego plastiku, zaletą takiego rozwiązania jest bardzo duża odporność dna przyczepki na uszkodzenia w czasie jazdy w trudnym terenie np. lesie (korzenie, kamienie, wszelkie nierówności). Super sprawą jest jej nieprzemakalność. Śmiało z Explorerem możemy jechać w deszczu, śniegu mając świadomość, że dziecku deszcz, woda nie zagraża. Takie rozwiązanie to także łatwość utrzymania czystości, kiedy spód jest obłocony wystarczy wilgotna szmatka lub bezpośredni strumień wody aby pozbyć się zabrudzenia. 

Powierzchnia bagażowa:

To kolejny atrybut Explorera, możemy zmieścić naprawdę dużo. Część rzeczy może być spakowana i schowana bezpośrednio pod siedziskiem i taki sposób nie wyklucza położenia oparcia przyczepki, kiedy maluszek będzie chciał leżeć. To co spakowane w przyczepce ma gwarancję, że nie przemoknie. Explorer po demontażu siedziska, może zmienić się w super przyczepkę transportową o dużej pojemności.

Detale:

Okna w Explorerze są duże, zapewniają dobrą widoczność. Można je w dowolnym momencie, podobnie jak front przyczepki zacienić. Wentylacja jest wystarczająca. Z tyłu przyczepki jest okienko, które zapewnia nam odpowiedni przewiew i cyrkulację powietrza w dni upalne. W dowolnym momencie można przyczepkę doposażyć o kolejne akcesoria – rozbudowa aż do 10 funkcji. W podstawowym zestawie otrzymujemy przyczepkę rowerową, kółko wózkowe. Koła 20 calowe pneumatyczne na aluminiowych obręczach, do joggingu (opcja) koło 18 calowe. Warto zaopatrzyć się w zestawie (opcja) w folie przeciwdeszczową, która chroni bardzo dobrze i szczelnie przyczepkę rowerową – takie rozwiązanie biorąc pod uwagę podłogę, sprawia, że złe warunki pogodowe nie są straszne i maluszek, będzie zawsze czuł się w niej komfortowo i bezpiecznie. Przyczepka jest bardzo dobrze widoczna z daleka zarówno w ciągu dnia (kolorystyka, flaga) jak i wieczorem - odblaski, materiał odbijający światło, lampka. Przyczepka posiada hamulec ręczny. Bardzo szybko można ją złożyć i przygotować np. do transportu w samochodzie.

Pomimo, że przyczepka jest wysoka prowadzi się ja pewnie, jest stabilna.

Czy jest coś, co w przyczepce Nordic Cab Explorer mi się nie podoba?

Nic nie jest do końca idealne. Pierwszą rzeczą jest zapinanie frontu przyczepki. Denerwujące i irytujące jest to, że w suwak przy zamykaniu frontu,  często wchodzi materiał i czasem trzeba się namęczyć, aby z suwaka ten materiał wyszedł. Także zapomnijmy o szybkim, bezproblemowym zasuwaniu zamków w Explorerze. Po drugie - nie podoba mi się zabezpieczenie mocowania przyczepki do roweru, chodzi dokładnie o skobel, tzw u-lock. Linka stalowa, która pełni rolę drugiego zabezpieczenia jest świetnym rozwiązaniem (przeważnie stosowana jest taśma). W przypadku u-lock'a ja używam jeszcze paska z rzepem, który zabezpiecza ten element dodatkowo przed wypięciem, można też zmienić u-locka na większego c-locka.  Taki prosty zabieg sprawi, że w czasie jazdy nie zerkamy co chwila czy z naszym mocowaniem jest wszystko ok. W kwestii bezpieczeństwa jestem bardzo przewrażliwiony, uważam, że skobel powinien być po prostu większy, trochę masywniejszy.

Czy Nordic Cab Explorer to przyczepka idealna?

Z całą pewnością mogę stwierdzić, że przyczepka została stworzona zarówno dla wymagających podróżników, jak i tych, którzy potrzebują wygodnej i praktycznej przyczepki dla siebie i swoich dzieci w czasie krótkich wyjazdów. Jest w niej pewna prostota, ale właśnie w tym jest jej ogromna siła. Explorer od roku 2016 nie ma amortyzacji, ale to w niczym nie przeszkadza. Opony balonowe plus konstrukcja siedziska bardzo dobrze przejmują role amortyzatora.

Uważam, że Nordic Cab Explorer to przyczepka na lata i mam tu na myśli to w jaki sposób jest wykonana i w stosunku do jakich wiekowo dzieci, może być użytkowana.

Cena przyczepki jest uzasadniona i nie powinna odstraszać potencjalnych nabywców.

W skali od 1 do 10 Nordic Cab Explorer za całokształt otrzymuję od Rowerowego Włóczykija bardzo mocne 8,5.

Kiedy poprawię w niej to, na co zwróciłem uwagę powyżej, będzie to przyczepka idealna.

Zapraszam do testów przyczepki Nordic Cab Urban, wypożyczeniazakupów.

© 2023 by NOMAD ON THE ROAD. Proudly created with Wix.com

  • Facebook - Black Circle
  • Google+ - Black Circle

Wypożyczalnia przyczepek rowerowych Rowerowy Włóczykij