Przyczepka Burley Solo

Jednoosobowy wózek rowerowy w wersji Burley Solo jest niewątpliwie jednym z najlepszych rozwiązań w kategorii dziecięcych przyczepek do roweru. To model bardzo dopracowany pod każdym względem. Doskonały komfort podróżowania zapewnia aktywny system zawieszenia stanowiący wzór w tej dziedzinie dla innych producentów. Jest on uzupełniony bardzo wygodnym i niemal luksusowo wykończonym siedziskiem. Burley Solo zgodnie z nazwą przewidziany jest do podróżowania z jednym maluchem w konfiguracji do jazdy rowerem, joggingu lub spacerów – w zależności od naszych preferencji i zakupionych elementów wyposażenia. Jak przystało na najlepsze standardy w tej klasie, okna widokowe w przyczepce Burley Solo posiadają filtr UV.

Rowerowy wózek Burley Solo – parametry:

•    Przeznaczenie : Przyczepka dla jednego dziecka do holowania za rowerem, do spacerowania oraz do biegania
•    Bardzo duża ładowność maksymalna: 34 kg
•    Siedzisko wykończone w luksusowy sposób
•    Aktywne i komfortowe zawieszenie w systemie sprężynowo - elastomerowym
•    Filtr UV w okienkach widokowych dla dziecka
•    Klatka bezpieczeństwa jest wydłużona o uchwyt
•    Nowatorski pomysł mocowania siedzenia do ramy – można szybko wyciągać np. do czyszczenia

•    Siedzenie jest wyposażone w pięciopunktowe pasy i da się rozłożyć
•    Montaż wózka zajmuje naprawdę niewiele czasu
•    Rozkładanie i ponowne składanie odbywa się błyskawicznie
•    Osłona przeciwsłoneczna posiada regulację
•    Okna mają już filtry ochronne UV oraz są przyciemniane
•    Liczne światła odblaskowe poprawiające bezpieczeństwo (z tyłu, z przodu, na kołach)
•    Skuteczny, postojowy hamulec
•    Przyczepka waży zaledwie 11,5 kg netto
•    Lekkie koła z czarnego aluminium mają 20 cali i mają przycisk do sekundowego odpinania od ramy – posiadają też osłony

•    Ścianki boczne są wyprofilowane w sposób zwiększający przestrzeń w środku wózka
•    Rurki konstrukcji i zawiasy wykonane są z anodowanego aluminium
•    Zaczep do roweru jest z kutego aluminium – bardzo bezpieczny i łatwo wymienialny
•    Materiał poszycia: 600D
•    Przyczepka po złożeniu przyjmuje płaski kształt, idealny do transportu
•    Model dostępny w kolorze czerwonym
•    W zestawie ostrzegawcza flaga
•    W środku znajdują się kieszenie wewnętrzne i kieszeń na kask rowerowy
•    Miejsce na bagaż jest zamykane
•    Przyczepka waży zaledwie 11,5 kg netto
•    Wysokość: 64 cm
•    Wysokość całkowita: od 76 do 117 cm
•    Szerokość: 56 cm
•    Przestrzeń bagażowa pomieści 38,6 litra
•    Wymiary po rozłożeniu: L x W x H (cm) 86.0 x 70.0 x 96.5 cm
•    Wymiary po złożeniu: L x W x H (cm) 95.0 x 70.0 x 32.0 cm
•    Certyfikat zgodny z normami ASTM F1975-09
•    Gwarancja: 2 lata

Tyle teoria, a co w praktyce?

Przyczepka w naszej wypożyczalni jest bardzo chętnie wypożyczana przez rodziców z dziećmi powyżej roku, jak i do roku. Solo ma duże możliwości jeśli chodzi o wiek dziecka. Zdarzało się, że z przyczepki korzystały dzieci w wieku nawet 6 lat, także w takich przypadkach komfort podróży był duży.

Zaglądamy dalej do środka. Jest wygodnie, przestronnie, sporo miejsca nad głową, dzięki czemu przyczepka preferuje także dzieci wysokie, jest możliwa regulacja oparcia, nie jest ona duża, z całą pewnością jednak odczuwalna, pozycja dziecka w przyczepce jest półsiedząca. Przyczepka jest dobrze wyprofilowana, dzięki czemu zyskujemy przestrzeń w wnętrzu przyczepki. Mamy praktyczne schowki na rzeczy potrzebne w podróży. W standardzie siedzisko posiada specjalną wkładkę, która robi szczególna różnice w komforcie siedzenia w przypadku dzieci młodszych, w przypadku starszych, możemy wkładkę bardzo łatwo wymontować. Bagażnik jest wystarczający jak na jedynkę, schowamy parę podręcznych rzeczy, mały plecak także bez większych problemów wejdzie, pojemność bagażnika to prawie 39 l.

Materiał z jakiego wykonane jest poszycie przyczepki prezentuje się świetnie. 600 D w przypadku Solo jest solidnym poszyciem. Często przy przyczepkach, kiedy mamy opis poszycia wymieniany jest materiał corduropodobny 600D, wykorzystywany m.in. do produkcji plecaków. Jeździłem z różnymi przyczepkami w deszczu i powiem, że na tle innych przyczepek Burley Solo prezentuje się świetnie. Nie jest to materiał w

pełni wodoodporny, jednak potrafi wytrzymać bardzo długo i pozwoli dojechać nam z przyczepką i dzieckiem w bezpieczne miejsce, zanim materiał zacznie puszczać wodę. Zastosowano także w przyczepce nowatorski pomysł mocowania siedzenia do ramy – można je szybko wyciągać np. do czyszczenia. Dzieci w przyczepce zapięte są pięciopunktowymi pasami bezpieczeństwa. W przypadku dzieci w wieku od kilku do 24 miesięcy zalecane jest specjalne siedzisko. Bardzo dobra opcja, siedzisko otula maluszka z każdej strony, jest miękkie, wygodne i z całą pewnością maluszek w nim czuje się bezpieczniej.

Koła od Solo prezentują się fajnie, czarne lekkie aluminium 20 cali, łatwo się wpinają i wypinają. Zawieszenie przyczepki jest aktywne i komfortowe w systemie sprężynowo – elastomerowym. Fajnie pracuje na nierównościach. Nigdy nie jest tak, że amortyzacja w przyczepce rowerowej zniweluje do zera jazdę w trudnych warunkach np. w terenie leśnym. W przypadku przyczepek bardziej chodzi o niwelowanie drgań w skutek jazdy po kostce, płytach chodnikowych itp. Trudny teren zawsze przeniesie drgania do środka. Przyczepka to nie samochód. Z takimi nierównościami czyli kostka, polbruk, Solo radzi sobie dobrze. Amortyzacja ma 3 stopniową regulację w zależności od ciężaru dziecka. Przyczepka wyposażona jest w prosty, skuteczny hamulec postojowy.

Środek ciężkości osadzony jest stosunkowo wysoko, jednak przyczepka jest bardzo stabilna nawet przy dynamicznej jeździe. Według mnie Solo to typowa miejska przyczepka, która poradzi sobie także w terenie bardziej wymagającym.

Rurki konstrukcji i zawiasy wykonane są z anodowanego aluminium, przyczepka jest lekka, jej waga netto to tylko 11,5kg. W oknach widokowych zastosowano filtr UV, okna są przyciemnione. Front przyczepki zabezpieczony jest siatką, folią, mamy też osłonę przeciwsłoneczną. Z tyłu na klapie bagażnika także mamy siatkę i folię. W przypadku frontu przyczepki możemy folię rolować jeżdżąc z samą siatką, która w jakimś stopniu chroni dziecko przed drobinkami wydobywającymi się spod kół roweru. Osłona przeciwsłoneczna ma możliwość regulacji i możemy ją swobodnie opuszczać lub podnosić w zależności od tego, jak operuje słońce. Szkoda tylko, ze w przypadku tyłu przyczepki siatka i folia są zintegrowane i w dni upalne nie możemy folii z tyłu rolować, przez co zwiększyłaby się cyrkulacja powietrza w przyczepce.

Konstrukcyjnie przyczepka jest przemyślana, mocna, bezpieczna. Klatka jest wzmocniona dodatkowo uchwytem wózkowym. Przyczepka wyposażona jest w odblaski, jest także bardzo dobrze widoczna w nocy dzięki wstawką odbijającym światło. Koła osłonięte są odbojnikami, są one plastikowe, jednak z całą pewnością chronią koła przed bezpośrednim uderzeniem np. w omijany słupek. Przyczepka jest cicha, nie hałasuje w czasie jazdy. Dla mnie to bardzo duży plus. Zaczep do roweru wykonany jest z kutego aluminium, jest bardzo solidny, sprzęgło pracuje elastycznie, cicho. Całość bardzo łatwo podłączyć i odłączyć od roweru. Podobnie jest z składaniem i rozkładaniem przyczepki, to bardzo prosty zabieg. Po złożeniu przyczepka zajmuje bardzo mało miejsca co jest istotne, jeśli nie mamy za bardzo, gdzie trzymać przyczepki lub nasze auto nie ma dużego bagażnika.

Bardzo fajnym rozwiązaniem okazała się plastikowa wszywka na krawędzi podłogi i przedniej ścianki przyczepki. Jest to miejsce relatywnie narażone na przetarcia, szuranie po ziemi. Zastosowany tu plastik sprawia, że nie przeciera się materiał. Bardzo duży plus. Na przykład w Burley Bee nie ma takiego rozwiązania i bardzo szybko pojawiły się w tym miejscu drobne przetarcia.

Burley Solo ma też kilka minusów. Pierwszym choć najmniej istotnym jest mocowanie flagi. Sam sposób jest fajnie wymyślony, jednak wykonanie nie do końca przemyślane. W naszej przyczepce flaga bardzo często zamiast w pionie jest w poziomie. Przykręcenie mocniejsze mocowania skutkuje tylko na jakiś czas. Kolejnym minusem jest brak w standardzie chociażby kółek wózkowych, szkoda, ponieważ dokupując osobno, kółka wózkowe czy koło biegowe cena finalna idzie dużo powyżej 3 tyś zł. Szkoda, ponieważ bardzo dużo innych modeli przyczepek różnych producentów ma w standardzie chociaż koło wózkowe. Brak możliwości rolowania folii z tyłu to także nie do końca dobre rozwiązanie.

 

Zatem czy zdecydowałbym się na zakup przyczepki prywatnie. Myślę, że tak, jeżeli kiedyś w przyszłości polityka firmy zmieni się i np. kółko wózkowe będzie standardem nie opcją, to byłaby to rewelacyjna przyczepka za tą ceną. Przyczepka spełnia moje oczekiwania, jest prosta, wygodna, bezpieczna, super się prowadzi, daje możliwość korzystania z jej uroku nawet z dziećmi troszeczkę starszymi, daje sobie bardzo dobrze radę i w mieście i w trudniejszym terenie. Jest to fajna przyczepka dla bardzo aktywnych i wymagających rodziców i ich pociech.

Zapraszam do testów przyczepki Burley Solo, wypożyczenia, zakupów

© 2023 by NOMAD ON THE ROAD. Proudly created with Wix.com

  • Facebook - Black Circle

Wypożyczalnia przyczepek rowerowych Rowerowy Włóczykij