Zamień swój rower w rower cargo

Informacje techniczne
- Waga AddBike: 13 kg
- Koła: 20’’
- Materiały: Stalowa konstrukcja*
- Hydrauliczne hamulce tarczowe
- Opcja: błotniki
- Wymiary z kołami: (lxwxh) 54 x 68 x 83cm
* Kompatybilny z większością rowerów: miejskie, górskie, hybrydowe, e-bike, z rozmiarem kół od 26’’ do 29‘’.
** Materiał odporny na warunki zewnętrzne

Moduł dziecięcy
- Boczne odblaski
- Przeźroczysta, zamykana osłona
- Stalowa konstrukcja
- Dla dzieci do 1m20 i 35 kg
- Waga: 4 kg
- Wymiary (lxwxh): 54 x 48 x 70cm

Moduł dziecięcy przeznaczony jest do przewożenia dzieci od 2 lat do 1,2 m wzrostu i 35 kg wagi. Został stworzony, by sprawić, aby miejskie podróżowania z dzieckiem było łatwiejsze, szybsze i przyjemniejsze.

Najważniejsze cechy modułu dziecięcego.

AddBike jest produktem bardzo kompaktowym. Pozwala na łatwe poruszanie się po mieście i umożliwia używanie innych akcesoriów rowerowych (np. sakwy) czy instalacji rowerowych (np. stojaki).

AddBike jest bardzo skrętny i łatwy do manewrowania. Ma to znaczenia na zewnątrz przy ciasnych drogach rowerowych, ale też przy manewrowaniu w bloku czy na podwórku (spokojnie wjedziemy czy wyjedziemy  z windy, do której zmieści się rower).

Dziecko jest z przodu, co pozwala na jego ciągłą obserwację i ułatwia interakcję między rowerzystą i małym pasażerem.

Unikalny (i opatentowany) system wahadła sprawa, że siedzisko jest usytuowane równolegle do ziemi: podczas zakrętów dziecko siedzi prosto.

Dodatkowo hamak z 3-punktowymi pasami absorbuje wstrząsy. 

Poza transportem dziecka, moduł ten może być wykorzystywany do innych celów: transportu zakupów, pudełek, a nawet zwierzaka!

Moduł bagażowy
- Montaż w mniej niż 10 min
- Stalowa konstrukcja
- Wymiary: (lxwxh) 50 x 45 x 60cm
- Waga: 3kg

Moduł cargo przeznaczony jest do przewożenia ładunków o pojemności do 110 l i 35 kg. To największy moduł AddBike. Został stworzony do przewożenia dużych, nieporęcznych bagaży lub większych zakupów:

- Zwijana osłona chroni ładunek przed zanieczyszczeniem i zamoczeniem

- Materiał jest wodoodporny i ochroni bagaże przed mniejszym lub większym deszczem 

- Aż 110 litrów pojemności

- Ładowność do 35kg

Czasami poruszanie się po mieście może być trudne, szczególnie jeśli masz do przewiezienia kilka większych rzeczy:

  • Samochód - gdzie zaparkować?

  • Pieszo - za ciężko lub za daleko.

  • Rower z doczepką - za długi, by gdzieś zostawić.

 

AddBike oferuje mobilne rozwiązanie przeznaczone do strefy miejskiej.

Z rowerem wyposażonym we wspomaganie elektryczne może stać się ulubionym i jedynym środkiem transportu, zwłaszcza dla osób, których praca związana jest z mobilnością i/lub dostawami.

Moduł zakupowy
- Wewnętrzne i zewnętrzne kieszenie
- Mocowanie za pomocą pasów z rzepami
- Chowana rączka
- Waga: 2,7 kg
- Wysokość: 103 cm
- Szerokość między kołami: 39 cm
- Maksymalne obciążenie: 20 kg

Moduł zakupowy przeznaczony jest do codziennych zakupów - można go szybko zdjąć z AddBike i używać jako zwykłą torbę zakupową na kółkach. Mocowanie do bazowej platformy za pomocą pasów z mocnymi rzepami.

- Pojemność 44 litry, idealna na codzienne zakupy

- Mocowanie do Addbike zajmuje tylko 20 sekund

Czasami poruszanie się po mieście może być trudne, szczególnie jeśli masz do przewiezienia kilka większych rzeczy.

Używanie roweru do codziennych zakupów jest szybkie i ekologiczne. Z pojemnością 44 litry moduł zakupowy AddBike umożliwi Ci szybkie zakupy bez używania samochodu. AddBike skraca czas podróży pomiędzy pracą, szkołą, sklepem i domem.

Torba zakupowa ma własne koła i może być używana jako niezależny produkt. Jest szybka i łatwa w montażu, co czyni ją idealnym rozwiązaniem przy zakupach w markecie, warzywniaku, sklepie osiedlowym czy na bazarku.

AddBike zmienia Twój rower w rower cargo, ale zmienia także doświadczenie jazdy. Aby w pełni przestawić się na nowy produkt, możesz potrzebować  od kilku minut do kilku godzin.

Prowadzenie roweru z AddBike jest proste i płynne, ale AddBike nie został stworzony, by rozwiązać problem równowagi. Musisz umieć jeździć na rowerze, by jeździć na AddBike. Trzy koła w systemie wahadłowym nie dadzą Ci dostatecznej podpory.

AddBike jest produktem uniwersalnym i jest kompatybilny z większością rowerów. Jest jednak kilka wyjątków:

- Folding, BMX, Fat bike, Race, Non-compliant with ISO, 

- Carbon Single sided Fork with incorporated dynamo holder

Addbike może być przygodą, fajną zabawką w naszych rękach, atrakcją dla naszego dziecka. Zanim tak się stanie, musimy bardzo dobrze go poznać, zaprzyjaźnić się z nim, polubić go. Jeżeli zamkniemy oczy i jadąc z AddBikem, będziemy czuć, że mamy nad nim pełną kontrolę, czujemy się bezpiecznie - będzie dobrze. 

Dzięki BM Consulting Beata Morawska z Piaseczna miałem okazję poznać AddBika. Czy udało nam się okiełznać francuską innowację na naszym rynku?

Całość jest z całą pewnością przemyślana. Sam pomysł bardzo praktyczny, wydaje się funkcjonalny. Kupując pełen zestaw mamy do dyspozycji stelaż i dodatkowe moduły do przewozu dziecka, cargo, moduł zakupowy. Montaż poszczególnych modułów jest prosty i po pierwszym dniu, kiedy musimy się nauczyć, jak poszczególne moduły należy składać, przebiega bardzo sprawnie. Demontaż modułu dziecięcego i montaż modułu cargo to raptem niespełna 20 minut. Głównym elementem naszego zestawu jest oczywiście stelaż i to na nim osadzamy poszczególne moduły. Montaż stelaża na rowerze to kwestia 5 minut. Aby zamontować zestaw, musimy wypiąć koło roweru, wpiąć w bardzo prosty sposób stelaż i zamontować klamkę hamulca, bez usuwania klamki od hamulca naszego roweru. Jak wygląda montaż stelaża na rowerze możecie zobaczyć na filmie. Prawda, że nie jest to skomplikowany zabieg?

1. Demontaż koła roweru - jeżeli wasz rower posiada przedni błotnik, także musicie go zdemontować;

2. Osadzenie widelca roweru na stelażu Addbike

3. Skręcenie osi i kontry na stelażu Addbike

4. Demontaż hamulca roweru - jest to kosmetyczny zabieg polegający na przesunięciu klamki hamulca roweru do środka kierownicy w taki sposób, aby zrobić miejsce na montaż klamki Addbike

5. Montaż klamki od hamulca hydraulicznego Addbike

Stelaż Addbika to jego fundament. Na nim budujemy konstrukcje, które umożliwią nam następnie osadzenie poszycia od modułu dziecięcego, czy cargo.

Sama budowa stelaża np. pod moduł dziecięcy nie jest skomplikowanym zabiegiem, zajmuje dosłownie kilka minut, a całość tworzy kilka rurek, które należny połączyć z sobą razem za pomocą połączeń gwintowanych. Zobaczcie na kolejnym filmie jak wygląda przygotowanie stelaża Addbike do osadzenia poszycia modułu dziecięcego. Stelaż pod cargo musi zostać troszkę zmodyfikowany. Przejście z modułu dziecięcego na cargo wiąże się nie tylko z zmianą poszycia, ale także zmianą konstrukcji. Modyfikacja nie jest trudna i jeśli tylko poznamy jak wszystko należy połączyć, nie zajmie nam więcej jak 20 minut. 

Addbike wyposażony jest w hamulce hydrauliczne, muszę przyznać, że działają bardzo dobrze, regulacja ustawień i pierwszy montaż są łatwe. 

Kiedy mamy już wszystko złożone, powinniśmy wybrać się na jazdę próbną najlepiej z samym stelażem, na jazdę z poszczególnymi modułami przyjdzie czas. Dlaczego jazda próbna okazuje się tak bardzo ważna? Jest kilka powodów, najważniejszy z nich to po prostu nauka jazdy. Wsiadając na Addbike musimy na nowo nauczyć się jeździć na rowerze. Jednej osobie nauka zajmuję chwilę, inna osoba będzie

potrzebować zdecydowanie więcej czasu, może to być kilka godzin, dzień, dwa... Prowadząc Addbike musimy czuć się pewnie, jeżeli chcemy w przyczepce wozić swoją pociechę, pewność prowadzenia Addbika musi być bardzo duża. Zobaczcie, jak mogą wyglądać pierwsze kroki prowadzenia przyczepki. Kasia miała bardzo duże problemy żeby przejechać nawet krótki odcinek, muszę podkreślić, że przyczepka była bez dziecka.

Pierwsze wrażenie i pierwsza jazda może być trudna. Ważne jest aby w czasie jazdy nie patrzeć na kierownice. Należy patrzeć przez siebie przez co łatwiej będzie nam utrzymać równowagę. W czasie jazdy kierownica chodzi na prawo i lewo, jeździmy po całej ścieżce, trudno jechać w linii prostej. Nie wolno się jednak zniechęcać, trzeba próbować i z każdą minutą, godziną będzie łatwiej. Kasia potrzebowała kilku godzin, żeby móc poczuć się komfortowo. 

Addbike to mieszczuch, trzeba jednak jasno podkreślić, że mieszczuch do miasta z bardzo dobrą infrastrukturą rowerową. Ścieżki, wydzielone pasy na drogach dadzą nam szanse spokojnego przemieszczania się w granicach miasta. Gorzej, jeżeli w mieście ścieżek rowerowych jest mało i jesteśmy skazani na chodniki. Niestety w takim przypadku jeśli jedyną alternatywą jest jazda po chodnikach z krawężnikami czy dziurawym poboczem, jazda Addbikem będzie mało przyjemna, wręcz niemożliwa. 

Można także jeździć po szutrach, musi być jednak idealnie, bez dziur, kamieni. W moim przypadku miałem problem, kiedy jedno z kół Addbika zjechało z ścieżki na pobocze. Powrót na ścieżkę może być trudny, chyba, że ścieżka i pobocze są na jednym poziomie. Próby powrotu na ścieżkę, kiedy krawędź ścieżki jest powyżej pobocza, możne zakończyć się w najgorszym przypadku upadkiem.

Jazda z dzieckiem w przyczepce nie zmienia zasadniczo odczucia w porównaniu do jazdy z modułem cargo, czy zakupowym. Oczywiście odczuwamy ciężar z przodu, jeśli jednak nauczymy się kontrolować naszą jazdę, będziemy czuć Addbike, jazda w każdej konfiguracji nie będzie większym wyzwaniem. 

Addbike wzbudza zainteresowanie, może się podobać, może być także bardzo praktycznym narzędziem w naszym codziennym życiu. Transport malucha do żłobka, przedszkola, wypad z cargo na większe zakupy, czy transport mniejszych rzeczy nie będzie problemem pod warunkiem, ze zostanie spełnione wszystko to, o czym pisałem wcześniej.

Dziecko jest z przodu, co pozwala na jego ciągłą obserwację i ułatwia interakcję między rowerzystą i małym pasażerem.

Unikalny (i opatentowany) system wahadła sprawa, że siedzisko jest usytuowane równolegle do ziemi: podczas zakrętów dziecko siedzi prosto.

Moduł dziecięcy, zakupowy, cargo są solidne. Mocny materiał, szwy, rzepy to bardzo duży plus. Siedzisko w module dziecięcym zawieszone jest na paskach przez co maluszek siedząc nie odczuwa braku amortyzacji - system wahadła sprawa, że siedzisko jest usytuowane równolegle do ziemi: podczas zakrętów dziecko siedzi prosto. Dodatkowo hamak z 3-punktowymi pasami absorbuje wstrząsy. Pamiętajcie też o tym, że z Addbikiem jeździmy po terenie prawie idealnym, więc brak amortyzacji nie jest większym problemem.

Brakuje mi tylko refleksów, które sprawiłyby, że w nocy przyczepka byłaby lepiej widoczna. Fajnym rozwiązaniem byłyby taśmy refleksyjne w kołach przyczepki jak jest np. w przyczepkach marki Croozer.

Plusy Addbike:

- wielofunkcyjność;

- kompatybilność z różnymi modelami rowerów;

- łatwość montażu

- ładowność

- wodoodporność;

- wykonanie

- nie zajmuje dużo miejsca po złożeniu.

1/16

Minusy Addbike:

- nauka jazdy;

- tylko miejskie przeznaczenie;

- jazda praktycznie tylko po ścieżkach rowerowych;

- brak refleksów odbijających światło;

- choć uważam, ze cena jest adekwatna, nie zmienia to faktu, że jest wysoka.

© 2023 by NOMAD ON THE ROAD. Proudly created with Wix.com

  • Facebook - Black Circle

Wypożyczalnia przyczepek rowerowych Rowerowy Włóczykij