top of page

Recenzja przyczepki Weehoo i-Go.

 

Informacji producenta:

Bezpieczeństwo

Dzieci są bezpiecznie przymocowane do przyczepki za pomocą 3-punktowych pasów bezpieczeństwa. Dodatkowe pasy na pedałach. Niezależny i bezpiecznie zabudowany łańcuch. Przyczepka Weehoo spełnia standardy CPSC, ASTM (amerykańskie) i EN (europejskie).

Przyczepka i-Go to jedyna przyczepka, która pozwala na bezpieczne przymocowanie dzieci pasami do siedziska i jednocześnie umożliwia dziecku aktywne pedałowanie. Dziecko może niezależnie pedałować i dać szansę rodzicowi na odpoczynek.

 

Angażuje

Angażuje dzieci w pedałowanie - dziecko może pedałować lub odpoczywać, kiedy zechce. Dzieci odczuwają przyjemność nawet podczas długich wypraw.Idealne rozwiązanie dla dzieci, które są za duże do fotelika rowerowego lub nudzą się w tradycyjnych, zabudowanych przyczepkach, które chcą uczestniczyć aktywnie w przejażdżkach i być blisko centrum wydarzeń.

 

Przedział wiekowy 2-9 lat

Regulacja dla większości dzieci w wieku 2-9 lat - siedzisko można szybko zbliżyć lub oddalić od pedałów, by dopasowac do wzrostu dziecka. Twoje dziecko nie wyrośnie szybko z przyczepki i-Go. Przyczepka rekomendowana dla dzieci o wzroście od 96 (dosięganie do pedałów) do 132 cm i wadze do 30

 

Idealna przyczepka do wąskich ścieżek i szlaków rowerowych. Łatwo się prowadzi dzięki ruchomemu zaczepowi i konstrukcji jednośladowej. i-Go został zaprojektowany jako trwała i niezawodna przyczepka – na ścieżkach, w lasach, górach.

Nowy i ulepszony daszek.  Może być dodany do każdego siedziska przy pomocy 4 plastikowych klipsów. Przód daszka został wyposażony w suwaki i może być zwinięty w cieplejsze dni. Daszek zapewni komfort jazdy w deszczu, przy niskiej temperaturze lub w słońcu.

Sakwy bagażowe można dokupić i używać z każdym modelem iGo. Gdy dzieci w końcu wyrosną z i-Go po latach wspólnych przejażdżek, możesz dalej używać przyczepki z sakwami bagażowymi. To się nazywa przemyślana inwestycja!

Dodatkowy zaczep pozwoli na szybkie zamocowanie przyczepki Weehoo i-Go do innego roweru, bez konieczności zamiany zaczepów pomiędzy rowerami. 

Powyższe akcesoria nie stanowią standardowego wyposażenia przyczepki (przyczepka wyposażona jest w 1 zestaw zaczepów).

 

Przyczepka Weehoo i zgodność z różnymi typami rowerów

Przyczepka rowerowa i-Go Pro jest zaprojektowana tak, by pasowała do większości rowerów dla dorosłych z okrągłą rurą podsiodełkową i wielkością koła 26 cali, 27 cali, 29 cali, 650c lub 700c. Przyczepka jest wyposażona w pięć najbardziej popularnych rozmiarów tulei, które możemy dopasować do różnych rozmiarów sztycy podsiodełkowej: 25,4 mm, 26,8 mm, 27,2 mm, 30,9 mm, 31,6 mm.

Zalecamy, aby rura podsiodełkowa była wykonana z wysokiej jakości stali lub aluminium. Rury podsiodełkowe wykonane z lekkiego aluminium lub lekkiego włókna węglowego mogą ulec wygięciu lub złamaniu. Zaleca się, aby rower holujący przyczepkę poddany został kontroli bezpieczeństwa przez wykwalifikowanego mechanika rowerowego przed zamocowaniem przyczepki rowerowej i-Go.

 

Wymiary i waga (po złożeniu):

Długość: 152 cm / 239 cm (z holem)

Szerokość: 36 cm

Wysokość: 81 cm

Waga: 18 kg

A co w praktyce?

Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, po zakupie na start zabawa z złożeniem przyczepki. Sporo frajdy i nie ma z tym większych problemów, generalnie wszystko przebiega bardzo intuicyjnie. Konstrukcja jest bardzo prosta, ale co warte zauważenia już na pierwszy rzut oka widać, że solidna. Po skręceniu kilku elementów finalny efekt jest fajny. Już po złożeniu a przed testem czuję, że coś się wydarzy, po jeździe już wiem „zakochałem się”. Przyjemnie, fantastycznie, z prezencją, dynamicznie rewelacyjnie….same achy, ochy, echy…no prawie same, żeby nie było za słodko. Dobrze, jedziemy dalej.

WEEHOO

Z przyczepką otrzymujemy pięć obejm podsiodełkowych, które umożliwiają połączenie przyczepki z rowerem. Sam pomysł połączenia jest bardzo dobry, można to zrobić bardzo szybko i nie wymaga od nas jakiegoś większego wysiłku. Wcześniej tylko musimy dopasować obejmę, którą zakładamy na sztyce podsiodełkową. Sam łącznik jest wyprofilowany w taki sposób, że jeśli nasz rower posiada bagażnik, to nie koliduje on z łącznikiem przyczepki. Często na zdjęciach, chyba nawet na prawie wszystkich zdjęciach widać tego typu przyczepki połączone z rowerem bez bagażnika. Jest to bardzo mylące, ponieważ podświadomie takie zdjęcie sugeruje nam, że rower z bagażnikiem nie pojedzie z Weehoo i-Go . Nic bardziej mylnego. Jeśli chodzi o samo połączenie, bardzo szybko połączymy przyczepkę z rowerem. Przyczepka jest jednokołowa, czyli, czy tego chcemy czy nie, kiedy siedzi w niej dziecko, przyczepka gibie się na boki. Jest to sytuacja bardziej odczuwalna w czasie wolniejszej jazdy. Musimy się z tym oswoić, że dziecko w przyczepce w czasie jazdy jest pochylone albo w prawo, albo w lewo. Taka sytuacja nie wpływa jednak na naszą jazdę, jest ona płynna i daje dużo radości. Siedzisko wygodne choć trochę twarde, dobra pozycja dla dziecka, pasy, kieszonki na drobne rzeczy w

zasięgu ręki, w czasie jazdy dziecko może trzymać rączki na specjalnych uchwytach, co może być pomocne w czasie pedałowania. Bardzo prosty mechanizm umożliwiający przesuwanie siedziska bliżej lub dalej od pedałów. Co prawda trzeba użyć klucza imbusowego (najnowszy model już tego nie wymaga), ale taka korekta ustawienia siedzenia trwa dosłownie moment.. Z tyłu za siedziskiem mamy dwie małe sakwy boczne oraz dodatkową siatkę za oparciem. To wszystko sprawia, że możemy zabrać z sobą kilka dodatkowych potrzebnych rzeczy. Stopy dziecka przymocowana są do pedałów paskami na rzepy, jest z tym trochę zabawy, za każdym razem musimy poświęcić kilka chwil, aby dobrze wszystko połączyć. Lepiej to wygląda w modelu z 2016 roku, gdzie stopa dziecka osadzona jest już w przygotowanym mocowaniu z pasków.

Podróż z Weehoo i-Go to czysta przyjemność, raz, że dziecko jest zaangażowane w jazdę, może ale nie musi pracować razem z nami, przydaje się to w czasie jazdy w trudniejszym terenie, czy na podjazdach. Oczywiście, jeżeli z tyłu jest dziecko mające 2 latka, to nie odczujemy jego pomocy, ale gdy z tyłu jest pociecha mająca lat 5+ można tę pomoc odczuć. Dojedziemy chyba wszędzie, mocna gruba opona z tyłu sprawi, że wertepy, dziury nie będą nam straszne, lasy, pola, dolinki, asfalt, zjazdy, podjazdy, płytkie strumienie, przejedziemy wszystko. Przyczepka jest przedłużeniem naszego roweru więc musimy uważać omijając przeszkodę, czy pokonując zakręty. Rama jest naprawdę solidna, więc konstrukcyjnie przyczepka poradzi sobie w trudnym terenie. Kilku godzinny wyjazd dla dziecka nie powinien być problemem. Często się zdarza, że aktywny maluszek, na świeżym powietrzu zasypia, w przypadku przyczepki Weehoo i-Go może to być problemem, tym bardziej jeśli z tyłu jest starsze, większe dziecko, nie ma punktu podparcia/oparcia główki. Pomocny staje się wówczas daszek. Nie dostajemy go w zestawie, to osobna inwestycja, myślę, że warto ją ponieść. Daszek to dodatkowa ochrona przed wiatrem, częściowo deszczem, słońcem dodatkowo wykorzystując małego jaśka, bluzę, dziecko może spokojnie oprzeć główkę na boku zadaszenia.Zadaszenie nie jest integralną częścią przyczepki, kiedy w trasie wpadnie nam do głowy pomysł, żeby się go pozbyć i jechać bez, to nie mamy za bardzo co z nim zrobić. Pół biedy jeśli mamy możliwość pozostawienie go np. w aucie, czy u znajomego, w podróży musimy kombinować, aby je przewieźć. Pomocne mogą się okazać tutaj paski, gumki za pomocą których daszek po złożeniu możemy przymocować do oparcia siedziska. Problemem może być także osadzenie zadaszenia w siedzisku (najstarsze modele Weehoo). Trzeba się wykazać nie lada cierpliwością i siłą, żeby daszek znalazł się na swoim miejscu, kiedy się tak stanie, może okazać się, że nie jesteśmy w stanie go wyjąć z siedziska. Problemem są otwory, w 4-ech elementach, które montujemy do siedzenia przyczepki, są według mnie za małe i trudno, bardzo trudno sprawnie osadzić w nich daszek. Potrzebne jest odpowiednie wiertło, wkrętaka i chwila precyzyjnej pracy, nie można przesadzić z nawiercenie otworów, ponieważ daszek musi być osadzony stabilnie. W najnowszych modelach Weehoo i-Go Turbo proces montażu zadaszenia, został dopracowany i przebiega bardzo sprawnie.

Przyczepkę bardzo łatwo składamy przez co schowanie jej nawet w aucie z średniej wielkości bagażnikiem powinno się udać.

 

Latem, wiosną, jesienią, przyczepka jest super pomysłem na przemieszczanie się w różnych warunkach terenowych, także w mieście jazda z nią to czysta przyjemność a jak wygląda to zimą. Jeżeli chodzi o jazdę w warunkach zimowych, warunkiem oczywiście istotnym jest temperatura. Jest dużo przyjemności jeśli ta temperatura jest poniżej 0. Uważam, że taką dobrą temperaturą do jazdy zimą jest ok. –5 stopni C. Jedziemy wtedy po twardym, temperatura w okolicy 0 stopni sprawia, że jazda może zamienić się w jazdę w błocie pośniegowym, co nie jest na pewno przyjemne. Także odpowiednia temperatura, ciepły strój, odpowiednie opony w rowerze i można spokojnie z dzieckiem ruszyć w teren. Weehoo i-Go i w tych zimowych warunkach bardzo fajnie sobie radzi, nie stawia wielkich oporów, jeżeli jedziemy nawet w śniegu. Gruba opona sprawia też, że bardzo dobrze trzyma się podłoża, nie ma żadnych uślizgów nawet na oblodzonej powierzchni. I tu także przydaje się zadaszenie, raz, że chroni dziecko przed wiatrem, mrozem, dwa przed padającym śniegiem. Aktywność dziecka podczas jazdy wpływa dodatkowo na ciepłotę organizmu, to także ogromna zaleta. Chcąc mieć frajdę z jazdy w warunkach zimowych, nie przesadzajmy z dystansem, zaplanujmy jakieś ciekawe miejsce docelowe w naszej zimowej wyprawie. Takie miejsce będzie nagrodą dla naszej pociechy a sam wyjazd może być dla dziecka ciekawą przygodą i

doświadczeniem.

Zauważyłem pewną tendencję w przyczepkach Weehoo i-Go z okrągłą rurą czyli starego typu, przyczepka w czasie jazdy jest przechylona w jedną stronę. Pierwszą moją myślą, było to, że mała po prostu siedzi bardziej z boku. Kiedy jedna z klientek podzieliła się ze mną swoimi podobnymi spostrzeżeniami (korzystała z przyczepki w innej wypożyczalni), zrozumiałem, że tak po prostu Weehoo i- Go ma. Z czego to wynika? w miejscu łączenia sztycy podsiodełkowej z "głowicą" łącznika jest minimalny luz. Mam wrażenie, że ten luz zwiększa się także w czasie użytkowania przyczepki. Nie jest on wielki, jednak biorąc pod uwagę długość przyczepki na jej końcu (siedzisko) jest delikatnie przechylone, w moim przypadku w lewą stronę. Rozwiązaniem jest zastosowanie cienkiej podkładki (zrobiłem ją sam, ponieważ nigdzie nie znajdziecie tak cienkiej, aby pasowała). Podkładka nie do końca, ale w znaczący sposób niweluje wychylenie przyczepki. Nie można także zastosować za grubej podkładki, ponieważ w miejscu łączenia przyczepki z rowerem musi być minimalny luz, ze względu na to, że ta część przyczepki także pracuję. Nie możemy całkowicie usztywnić tego miejsca. Nie wiem w praktyce, jak jest w najnowszym modelu Weehoo i-Go Turbo. Sposób łączenia jest troszeczkę inny niż w starszym modelu, na targach rowerowych miałem wrażenie, że luz nie jest tak duży, jak w starszym modelu, przez co efekt delikatnego wychylenia będzie marginalny. Przyczepki z kwadratowym łącznikiem Weehoo i-GO Turbo nie mają tego problemu.

Weehoo i-Go jest dobrą inwestycją, polecam bardzo aktywnym rodzicom lubiącym jazdę w różnorodnym terenie. Zapraszamy do naszej wypożyczalni, przyczepki Weehoo dadzą Wam masę fajnych doznań i poczucie świetnie spędzonego czasu.

Kilka dodatkowych informacji oraz relację z wyprawy na Bornholm z przyczepką Weehoo i-Go znajdziesz tutaj.

Krótką relację z wyjazdu zimowego znajdziesz tutaj.

 

Szczegóły wypożyczenia www.rowerowywloczykij.pl

Recenzja przyczepki Weehoo Wee Go - zaraszam do lektury!

Zapraszam do testów przyczepki Weehoo i-Go, wypożyczeniazakupów

Weehoo iGo Turbo to model przyczepki po zmianach, trzeba przyznać zmianach na plus. Co ją wyróżnia:

  • Aktywizuje dzieci.

  • Niezależny łańcuch - niezależne pedały.

  • Idealne rozwiązanie dla dzieci, które są za duże do fotelika rowerowego lub nudzą się w tradycyjnych, zabudowanych przyczepkach, które chcą być blisko centrum wydarzeń.

  • Regulacja siedziska dla większości dzieci w wieku 2-9 lat - o wzroście od 96 do 132 cm i wadze do 36 kg. 

  • Trzypunktowe pasy, zabudowany łańcuch, pasy na pedałach. 

  • Przestrzeń bagażowa w siedzisku oraz w sakwach ponad kołem.

  • Idealny do wąskich ścieżek i szlaków rowerowych.

  • Solidne wykonanie.

  • Stabilny dzięki nisko osadzonemu środkowi ciężkości.

  • Pasuje do większości rowerów dla dorosłych z okrągłą rurą podsiodełkową i wielkością koła 26 cali, 27 cali, 29 cali, 650c lub 700c.

  • Przyczepka spełnia normy europejskie BS EN 15918 oraz amerykańskie ASTM F1975.

  • Rozmiary po złożeniu: długość: 124 cm / 208 cm (z holem), szerokość: 36 cm, wysokość: 81 cm.

Kompletnie przebudowana w 2015 roku nowa Weehoo iGo Turbo sprawi, że rodzinne rowerowe przygody staną się tak przyjemne jak nigdy dotąd. Zachowaliśmy unikalną cechę aktywnego uczestniczenia w jeździe, uprościliśmy użytkowanie, zwiększyliśmy poziom komfortu.
 

  • Zwiększony łuk rury holowniczej, aby mieściły się bagażniki, sakwy, koła o rozmiarach 29”, e-bikes

  • Łatwe w użyciu zaczepy zastąpiły śruby szybkozaciskowe

  • Większy kąt nachylenia siedziska dla wyższego poziomu komfortu

  • Prosta regulacja siedziska za pomocą jednej ręki

  • Obniżona wysokość siedziska nad podłożem dla zwiększenia stabilności przyczepki i bezpieczeństwa

  • Szerokie pasy przy pedałach bezpiecznie trzymają nawet najmniejsze stopy

Jednokołowa przyczepka Weehoo iGo Turbo dla dziecka w przedziale wiekowym 2-9 lat, pozwoli Ci dzielić się radością wyprawy rowerowej z Twoją pociechą. Nowa jakość wśród przyczepek rowerowych daje dziecku możliwość jedzenia, spania, pedałowania lub po prostu obserwowania i cieszenia się przejażdżką. Dzięki temu dzieci odczuwają przyjemność nawet podczas długich wypraw. 

Wyprzedaż Weehoo iGo
bottom of page